1. Cine este SynergEtica?

SynergEtica este Fundaţia pentru o societate etică, o organizaţie neguvernamentală ce şi-a asumat ca obiectiv  principal promovarea unui comportament etic şi responsabil în rândul tinerilor români.

2. Cum a apărut SynergEtica?

SynergEtica a fost fondată în anul 2006, la iniţiativa Synergy Communications, agenţia de Relaţii  Publice  şi  Comunicare.  Fondatorul  Synergy,  Sandra  Pralong,  a  căutat  să valorifice  expertiza  acumulată  în  agenţie  într-un  nou  domeniu:  marketingul  social pentru dezvoltarea societăţii civile.

3. De ce este SynergEtica unică?

SynergEtica este specială pentru că oamenii implicaţi sunt tineri voluntari care îşi gândesc şi îşi realizează proiectele singuri.   Într-un fel, Fundaţia este un „centru de cercetare" despre etică, numai că nu este vorba despre cercetare ştiinţifică, ci practică. Tinerii voluntari vin cu idei despre ce ar trebui schimbat sau îmbunãtãţit in societate si împreunã găsesc soluţii pe care le implementează singuri—de  cele mai multe ori cu fonduri obţinute de la „Tineret în Acţiune". În timp, se acumulează experienţe despre posibilitatea de a fi etic în România de azi. Iar acestea sunt preluate de alţi membri tineri, care le dezvoltă şi le transmit mai departe.

4. Ce a  realizat SynergEtica până acum?

Eticheta fundaţiei SynergEtica sunt atât proiectele sale, cât şi echipa de tineri voluntari cu care lucrează. Aceştia cresc şi se transformă odată cu fundaţia.

Proiectele Fundaţiei SynergEtica -  arii de acţiune:

1.      etica în societate. Scopul este de a-i familiariza pe tineri cu ideea de etică, morală, civilitate, de a încuraja comportamentul proactiv, dezvoltarea personală - stima de sine. La nivel de comunitate se urmăreşte răspândirea fenomenului de mobilizare socială.

2.      etica în afaceri/la locul de muncă. Această acţiune este parte integrată a eticii în societate, axată mai ales pe problema tinerilor angajaţi, fiind o continuare a educaţiei non-formale începută în rândul elevilor şi studenţilor. În acest sens facem cunoscut know-how etic, proceduri concrete, cunoaşterea deontologiei - etica în afaceri pentru tinerii antreprenori;

3.      re-vitalizarea societăţii civile şi implicarea socială a tinerilor.

 
Proiectele marca SynergEtica până în prezent:

 
    * “Radio ONG” - www.radio-ong.ro – primul radio online dedicat ONG-urilor din România. Proiectul este realizat cu finanţarea programului Phare 2005, în parteneriat cu Forumul Donatorilor din România (F.D.R.);
    * Campania de Civilitate “Nesimţirea Ucide!”(2007) ce a constat în amplasarea unor afişe cu mesaje precum ”Nesimţirea Ucide”, “Răutatea Urâţeşte” şi “Ura dăunează grav sănătăţii!” în diferite locaţii din Bucureşti. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu CENTRAS, prin proiectul “Vitrina Societăţii Civile”;
    * „FAIR PLAY”(2007) – un program realizat cu sprijinul “Tineret în Acţiune”, adresat minorităţilor etnice, ce are drept scop încurajarea  comportamentul civilizat prin sport.
    * “Food Donation”(2007) – program pilot ce constă în colectarea alimentelor de la  hotelurile şi restaurantele partenere şi distribuirea acestora la case de copii şi aziluri de bătrâni.
    * Masa rotundă cu tema “Curajul de a te implica” şi gala de premiere a “Celor mai bune rapoarte anuale 2007 ” (ale ONG-urilor), în parteneriat cu Forumul Donatorilor din România
    * „Ambasada Artelor” – spaţiu consacrat expoziţiilor de artă şi dezbaterilor culturale - Expoziţia de artă neoromânească a lui Marian şi a Victoriei Zidaru(2008) : eveniment care a marcat şi inaugurarea Ambasadei Artelor, „Forme Urbane Naturale” Expoziţia cu vânzare de bijuterii marca David Sandu (2009).
    * „Noua Civiliatate” („Mişcă-ţi bunul simţ!”, „E super tare să fii civilizat!”) – 2009 - www.nouacivilitate.ro – proiect finanţat de către “Tineret în Acţiune” ce are ca scop promovarea valorilor etice în rândul tinerilor prin implicarea lor directă în procesul de educare şi de implementare a bunului-simţ în societate

 

Scrie-ne!

Email:
Titlu:
Mesaj: